Accés directe al contingut

Commemoració del Dia Mundial de la Visió

Imprimeix

30/09/2016

Campanya gratuïta de detecció precoç. Informació Programa Europeu Pro4Vip

Emprenem una nova campanya de revisions oftalmològiques gratuïtes, amb la finalitat per a contribuir a la prevenció, detecció precoç, adhesió al tractament i coneixement de les malalties que ocasionen ceguesa, per part de la població, sense que la qüestió econòmica resulti un impediment.

Per concertar cita cal trucar al telèfon 932032233

  • Dia Mundial de la Visió 2016

El segon dijous d'octubre és el dia triat per l'ONU per commemorar el Dia Mundial de la Visió, amb la intenció de conscienciar la població de la necessitat de prendre mesures per eradicar la ceguesa evitable i contribuir a la rehabilitació dels discapacitats visuals.

Iniciatives en matèria d'eradicació de la ceguesa evitable

L'horitzó d'aquests esdeveniments anuals arribarà al seu punt àlgid en la promoció de la prevenció de la ceguesa l'any 2020, amb la campanya de l'OMS i l'Agència Internacional per a la Prevenció de la Ceguesa (IAPB) "Visió 2020: El dret a veure "que pretén eradicar la ceguesa evitable en aquesta data.

En aquesta edició, l'Agència Internacional per a la Prevenció de la Ceguesa (IAPB) ha impulsat una campanya viral amb el hastag #StrongerTogether que es concreta en un concurs fotogràfic sobre casos de necessitats visuals no cobertes. Qualsevol iniciativa és vàlida per generar consciència i contribuir en la mesura de les nostres possibilitats a la salut visual de la població.

Segons dades d'aquest organisme internacional en el món hi ha 40 milions de persones cegues i 285 milions de discapacitats visuals dels quals, 4 de cada 5 són casos evitables. El 90% viu en països en vies de desenvolupament on l'accés a la sanitat és precari. L'OMS assenyala com les dues principals causes de discapacitat visual en el món dels errors de refracció no corregits (42%) i les cataractes (33%).

Dins de les accions empreses a través de l aestrategia europea Visió 2020, a Catalunya, el Departament de Salut i la Barcelona Macula Foundation, participen en el programa europeu Pro4Vip, un estudi europeu que pretén:

  1. Analitzar les accions que es poden dur a terme per millorar l'evolució de les patologies oculars que ocasionen ceguesa i que són evitables, especialment durant la vellesa. Aquestes són la DMAE (prevalença d'un 9% en persones majors de 45 anys), el glaucoma (prevalença d'un 30% de població major de 85 anys), la retinopatia diabètica (prevalença del 3,5% en personals entre 40 i 80 anys) i les malalties hereditàries degeneratives com la retinosi pigmentària, li malaltia de Stardardt i la distròfia de cons.
  2. Identificar i prioritzar les solucions tecnològiques
  3. Intentar promoure el seu desenvolupament per part de la industria privada amb l'ajuda del sector públic.

El passat dia 26 de setembre va tenir lloc l'Open Market Consultiu en el qual es van exposar les prioritats establertes pels experts (punt 2) amb la intenció de trobar promotors privats per desenvolupar el punt 3. Representants del grup Admiravisión van acudir a l'esdeveniment en el qual es van detallar les accions que els experts consideren prioritari dur a terme per prevenir la ceguesa evitable:

  1. Prevenció
  2. Augment de la detecció precoç
  3. Fre o reversió de les malalties degeneratives
  4. Augment del coneixement clínic
  5. Augment de l'adhesió al tractament
  6. Desenvolupament de la monitorització remota
  7. Coneixement d'aquestes malalties per part de la població
  8. Capacitat de monitoritzar la malaltia per part del propi pacient
  9. Estandarditzar processos


Amb la finalitat de contribuir a la plasmació pràctica de les accions que està en la nostra mà dur a terme, tots els centres del grup Admiravisión, emprenen un any més una nova campanya de revisions oftalmològiques gratuïtes.

Igual que en edicions anteriors, el nostre equip d'oftalmòlegs pretén aportar el seu granet de sorra per contribuir a la prevenció, detecció precoç, adhesió al tractament i coneixement d'aquestes malalties per part de la població sense que la qüestió econòmica resulti un impediment.

 

 

 

Comenta la notícia

Continguts relacionats

Et pot interessar

  • Sota el lema #Bateaelglaucomainvisible i coincidint amb la Setmana Mundial del Glaucoma, entre els dies 11 a 15 de març, ens sumarem a "verd" i portarem a terme una nova campanya de revisions gratuïtes en què mesurarem la pressió intraocular i informarem sobre la malaltia als que ho sol·liciten prèviament concertant cita en qualsevol dels nostres centres.

  • En línia amb les nostres accions en matèria de responsabilitat social corporativa, hem iniciat una nova campanya de salut visual que, en...
  • Un any més, tots els nostres centres han dut a terme una campanya de detecció precoç de la retinopatia diabètica, mitjan...